shikoku-maart-2015.reismee.nl

Aankomst in Japan

Hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties. Gisteren aangekomen in Japan, goede vlucht gehad, hoewel met ruim een uur. vertraging uit Amsterdam vertrokken, maar slechts een half uur later hier, dus het vliegtuig heeft flink gas gegeven, op een gegeven moment zaten we boven de 1000 km per uur. de controle bij de douane ging soepel, de speurhonden konden niks vinden bij al die reizigers uit Nederland. Kimi stond me al op te wachten, we hopen weer een heel leuke tijd te hebben samen. De ATM werkte in tegenstelling tot de vorige keer prima, dus de uitgavenpot kon meteen gevuld worden. Gisteren rustig aangedaan, bijgekomen van de jetlag. Een paar uur in het vliegtuig geslapen en daarna hier in het apartement van Kimi. Vandaag lang uitgeslapen en naar een onsen gegaan hier in de buurt in de heuvels rondom west Tokyo. Prachtig gelegen en heerlijk genoten ook met speciale steen sauna's erbij. Je kon er de hele dag verblijven voor minder dan tien euro. En daarna hebben we daar nog lekker gegeten voor 7-8 euro. Kortom Japan is echt niet zo duur als velen misschien denken, dat is een misverstand, ja, ik promoot het maar een beetje. Zojuist de spullen ingepakt. Morgen vertrekken we vanaf vliegveld Haneda naar Tokushima op Shikoku waar we vlakbij tempel 1 zullen overnachten. En dan gaat woensdag het grote wandelavontuur beginnen, waarbij niet het aantal kilometers maar het genieten voorop zal staan. Het is geen stempelwedstrijd las ik ergens en dat moet het dus ook niet worden. Zo en nu is het wel weer bedtijd. Groeten, Kimi en Henk.

ben engelbertink

konnichiwa en goede henro michi. Wat een verleiding om de tocht nogmaals te lopen. Als je een overnachtingsplaats wilt hebben bij Ryozenji dan is Ryokan Kadoya-tubakiso een prachtige plaats, japans op zijn best.

nel Treep

Wat fijn dat de reis goed is gegaan...geniet heel erg en ik kijk uit naar jullie verhalen... groeten,Nel en Jo

Elly Jührend

Hoi Henk en Kimi,
Goed begin met die onsen!
Woensdag eerste wandeldag dus. Dat is een goeie tip van Engelbert. Ik sliep en at heerlijk bij Kadoya-tubakiso tussen tempel 5 en 6. Dan heb je ook een aardige tippel gemaakt op je eerste dag met 5 tempels! Goeie reis naar Tokushima!

Elly Jührend

Correctie: ik sliep voordat ik begon bij Kadoya-tubakiso natuurlijk. Maar de avond na de eerste 5 tempels dus bij Minshuku Kotobuki-shokud? in Awa-shi voorbij tempel 5 Heerlijke stoofpot en aardige mensen.

Herman

Fijn dat je goed aangekomen bent Henk (want dat is nog niet evident).
Wat betekent de afkorting ATM?
Je hebt het over een "onsen". Wat is dat?
Bedankt voor de uitleg!
Herman

Harriette

aaaah Dat klinkt super Henk. Ik blijf je volgen Have fun!

Wendy

Klinkt leuk!!! Veel plezier.

Ronnie van Venrooij

?????????????????????????????????????????